Informatie

Voor jou als adviseur

Met een gerust gevoel wonen begint bij het vinden van de juiste hypotheek. Jij als hypotheekadviseur helpt de klant vanaf het begin om deze woonwens waar te maken. Vind hier de informatie die jou helpt, zodat je meer tijd hebt voor de klant.

Wie is HollandWoont

HollandWoont is een duurzame hypotheekverstrekker voor de Nederlandse hypotheekmarkt. Initiatiefnemer is Blauwtrust groep (Quion, De Hypotheker, DMPM en ROMEO). DMPM is als portefeuillemanager verantwoordelijk voor de regie en uitvoering van HollandWoont. Acceptatie, administratie en beheer worden door Quion uitgevoerd. Het hypotheekmandaat staat toe dat meerdere investeerders kunnen deelnemen in de financiering waarmee bestendige en competitieve funding gewaarborgd is.

Lees meer

Duurzamer Wonen

HollandWoont zet zich in voor een duurzamere toekomst. Door verduurzaming te stimuleren, dragen we bij aan CO₂-reductie en een energiezuinigere portefeuille. Dit past bij duurzaamheidsdoelstellingen en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Wij vinden het erg belangrijk dat je als hypotheekadviseur verduurzaming bespreekt tijdens het adviesgesprek, omdat het bijdraagt aan een compleet advies. Samen creëren we een groenere toekomst. Om jou daar een klein beetje bij te helpen, hebben we informatie verzameld in onze Verduurzamingsflyer. In deze flyer lees je informatie, geven we je handvatten voor het geven van duurzaam advies en vind je enkele voorbeelden uit de praktijk.

Verduurzamingsflyer

Inkomensbepaling Loondienst

Bij HollandWoont kun je een aanvraag indienen met Inkomensbepaling Loondienst (IBL)! Geen gedoe meer met het invullen van de werkgeversverklaring doordat met de gegevens uit het UWV Verzekeringsbericht het inkomen wordt bepaald.

✅ Sneller en eenvoudiger een hypotheekaanvraag indienen
✅ Minder papierwerk, meer focus op advies
✅ Meer zekerheid voor zowel adviseur als klant

Met IBL maken we het aanvraagproces efficiënter en soepeler voor iedereen!

Wat maakt HollandWoont uniek?

  • Scherpe rente

    HollandWoont biedt een scherpe rente voor hypotheken met Nationale Hypotheek Garantie. Dankzij deze lage rente profiteren klanten van betaalbare maandlasten en extra zekerheid.
  • Vlot proces

    We streven ernaar om binnen drie werkdagen een complete en juist aangeleverde nieuwe hypotheekaanvraag te beoordelen en af te handelen.
  • Dalrentegarantie

    Je hoeft niet te wachten met het indienen van een aanvraag. Als de rente schommelt in de eerste drie weken van het rente aanbod zet HollandWoont automatisch de laagste rente in die periode vast.

Wie mag HollandWoont aanbieden?

Wil je een HollandWoont hypotheek aanvragen of een beheermutatie uitvoeren en heb je nog geen aanstelling? Meld je dan aan bij één van onderstaande partners:

ROMEO Financiële Diensten

DAK

Meer weten over welke keuze het beste is voor jouw kantoor? Neem contact op met onze accountmanager:

Mark de Bruijn | telefoon: 06 – 121 281 71 of mail naar mark.debruijn@dmpm.nl

Downloads

Handige documenten die je kunt downloaden.

Algemene voorwaarden 2023

pdf, 608kb
Download

Informatiekaart

pdf, 1,778kb
Download

Acceptatiegids voor adviseurs januari 2025

pdf, 212kb
Download

Beheergids voor adviseurs januari 2025

pdf, 188kb
Download

Formulier Herkomst Eigen Middelen

pdf, 14,920kb
Download

Spelregels bouwdepot

pdf, 210kb
Download

Veelgestelde vragen

  • Wat zijn de actuele verwerkingstijden?

    Je vindt de actuele verwerkingstijden via de partner waar je de aanvraag hebt ingediend.

    MO.Servicing

    • BlueLine Hypotheekdesk
    • Basic Serviceproviding
    • Huismerk

    Aanvragen die worden ingediend via één van bovenstaande bedieningsconcepten, worden verwerkt door MO.Servicing. De verwerkingstijden van MO.Servicing vind je op de website van MO.Servicing.

    DAK
    De verwerkingstijden van DAK vind je op de inlogpagina van DAK.

  • Wat is de status van mijn aanvraag?

    Je kunt de status van de aanvraag inzien via de partner waar je de aanvraag hebt ingediend.

    MO.Servicing
    Je kunt de status van de aanvraag inzien via de inlogpagina van MO.Servicing.

    DAK
    Je kunt de status van de aanvraag inzien via de inlogpagina van DAK.

  • Ik heb een vraag over een aanvraag. Met wie kan ik contact opnemen?

    Je kunt terecht bij de partner waar je een aanstelling hebt.

    MO.Servicing

    • BlueLine Hypotheekdesk: telefoonnummer 088-766 38 15
    • Basic Serviceproviding: telefoonnummer 088-766 38 50
    • Huismerk: telefoonnummer 088-766 38 30

    DAK

    Je kunt DAK telefonisch bereiken op: 030-214 22 98

Bekijk alle 'veelgestelde vragen'